Vysoce trvanlivá ložiska a nápravové skříně SKF přizpůsobené náročným pouštním podmínkám
SKF podepsala smlouvu na dodávku 1840 sad nápravových skříní a ložisek s českou společností BONATRANS GROUP a.s., která se zabývá výrobou dílů pro železniční vozidla. Tyto díly budou součástí hlavní objednávky pro nákladní vozy z Ferrovial Algeria, alžírské divize společnosti Ferrovial, která se specializuje na globální infrastrukturu a komunální služby.
U této aplikace je klíčovou prioritou vysoká úroveň spolehlivosti, která zahrnuje prodloužený provoz v extrémně náročných podmínkách: v horkém a prašném prostředí alžírské pouště. Zatímco nápravová ložiska, použitá v rámci tohoto projektu, mají standardní provedení, každá z nápravových skříní bude přizpůsobena tak, aby odpovídala specifickým požadavkům zákazníka, a to včetně speciálního nátěru a značení.
Nápravové skříně budou v provedení SKF Y25, které bylo speciálně vyvinuto tak, aby odolávalo vysokému zatížení náprav a náročným provozním podmínkám. Nápravové skříně jsou vybaveny válečkovými nápravovými ložisky. Toto provedení nabízí možnost dosáhnout nižších nákladů na životní cyklus ložisek, a to prostřednictvím prodloužení intervalů údržby, zjednodušení údržby a vylepšení v oblasti výkonnosti a bezpečnosti. V podvozkových jednotkách budou použity dva typy válečkových nápravových ložisek: NJ 130x240 TN/VA820 a BC1-2008.
“V rámci tohoto smluvního vztahu náš zákazník čelil velmi náročným dodacím lhůtám, jednak při přípravě konkurenceschopného výběrového řízení a také při zahájení dodávek samotných dvojkolí”, říká Jan Vlasák, Railway Segment Manager z SKF Česká republika. “SKF byla schopna poskytnout podporu tím, že vyvinula řešení na míru v reálném čase a zároveň jsme, díky našemu flexibilnímu výrobnímu závodu, byli rovněž schopni dodržet požadavky zákazníka na dodání. A samozřejmě, naše díly pro železniční průmysl mají díky své spolehlivosti a dlouhé provozní trvanlivosti v těch nejnáročnějších podmínkách nepřekonatelnou pověst.”
Díly SKF, které se v rámci tohoto projektu použijí, budou vyrobeny ve výrobních závodech SKF v Saint-Cyr-Sur-Loire ve Francii a v Poznani v Polsku. Dodávka již započala a plánuje se, že bude pokračovat až do léta roku 2016.