eNewsletter

eNewsletter October 2017/1
Download
eNewsletter October 2017/2
Download

NordicNews

Issue 1/2017
Download

Press

DZD Dražice - NIBE - úspora vody a energie

Nevyhazujte peníze oknem aneb několik tipů pro úsporu vody a energie

Málokdo z nás si dovede představit svůj každodenní život bez pravidelného odběru teplé vody. Jedná se přece o jeden z výdobytků moderní civilizace. Přemýšleli jste však nad tím, kolik litrů vody spotřebujete při koupání ve vaně nebo kolik jí odteče do odpadu při mytí nádobí po vydatném rodinném obědě? A kolik peněz z domácího rozpočtu vám odčerpá její pravidelný ohřev? Podle nezávislých studií
využije čtyřčlenná domácnost denně přes 200 litrů teplé vody, na jejíž ohřev je potřeba přibližně 25 % z celkových nákladů na energie. Společnost Družstevní závody Dražice, největší český výrobce ohřívačů vody, vás proto seznámí s tipy, díky kterým můžete začít šetřit téměř okamžitě.

Zvolte si kvalitní a úsporný ohřívač vody

V prvé řadě se zaměřte na výběr a správné umístění kvalitního ohřívače vody, který bude plně odpovídat potřebám vaší domácnosti. Instalujte ho co nejblíže k místu odběru v zateplené části domu, aby se voda nadměrně neochlazovala v nedostatečně zaizolovaných rozvodech. Zbytečným tepelným ztrátám v potrubí rovněž zamezíte, pokud si opatříte ohřívač, který lze díky vysokému elektrickému krytí namontovat do blízkosti sprchového koutu nebo nad vanu, či dodatečnou izolací rozvodů.

„Nejpečlivější však buďte již při samotném výběru ohřívače vody. Řiďte se při něm několika podstatnými parametry jednotlivých bojlerů, které mají největší vliv na spotřebu vody a energie – objemem a typem, jež musí odpovídat velikosti vaší domácnosti, kvalitou provedení a energetickou náročností, kterou výrazně snižuje především moderní polyuretanová izolace. Za příklad může sloužit dražický ohřívač vody OKHE SMART 3. generace, který dosahuje na českém trhu nadstandardní energetické třídy B, a to díky chytré řídící elektronice, vylepšenému režimu připojení k odběru elektrické energie a ekologickým materiálům, z nichž je vyrobený. Tento model dokáže předvídat spotřebu vody a efektivně ji ohřívat, a proto s ním lze ušetřit až 15 % ročních nákladů na ohřev vody,“ vysvětluje výhody energeticky úsporného bojleru Lukáš Formánek, technický ředitel Družstevních závodů Dražice, a dodává: „Pokud nechcete zbytečně zatížit rodinný rozpočet, dbejte rovněž na optimální nastavení teploty vody do 60 0C a správnou funkci pojistného ventilu, který slouží k odpouštění vody během ohřevu, kdy přirozeně narůstá její objem. Únikům vody lze zabránit instalací expanzní nádoby mezi ohřívač a ventil.“

8 snadných tipů, jak šetřit vodou:

  1. Zvolte si úsporný a ekologický ohřívač vody, který nainstalujte blízko odběrného místa.
  2. Nezapomínejte na pravidelný servis bojleru, pojistného ventilu a instalaci expanzní nádoby.
  3. Nahraďte pravidelnou koupel krátkým sprchováním, při kterém dosáhnete až 3x menší spotřeby teplé vody než při koupání ve vaně.
  4. Prádlo perte, až když se vám podaří zcela naplnit pračku, a dbejte na nastavení správné teploty – jejím snížením z 90 0C na 60 0C ušetříte více než 30 %
  5. Používejte záchod s duálním splachováním, díky němuž ušetříte až 8 litrů vody na jedno spláchnutí.
  6. Nenechte kapat kohoutky ani protékat záchod – zbytečně se tak připravujete o tisíce litrů vody ročně.
  7. Myjte nádobí v úsporné myčce – oproti mytí pod tekoucí vodou tak ušetříte až 60 % vody a stejně tolik energie.
  8. Zahradu nebo květiny zalévejte dešťovou vodou.
- Crest Communication -

 

Firma ze skupiny Škoda Transportation dodá 65 tramvají do Finska

Plzeň - Finský Transtech Oy, dceřiná firma české skupiny Škoda Transportation, dodá až 65 tramvají městu Tampere ve Finsku. Hodnota kontraktu je 2,7 miliardy korun. Vozidla budou sloužit na trati, která bude dostavena v roce 2021. ČTK to dnes řekl předseda představenstva Škody Transportation Tomáš Ignačák.

"Třetí největší finské město Tampere si na první etapu nově vznikající sítě objednává 19 tramvají ForCity Smart Artic včetně desetiletého servisu. Smlouva rovněž zahrnuje další tři opce až na 46 vozidel," uvedl. Škodovce se podle Ignačáka v poslední době ve Finsku daří. Už na konci srpna objednaly Finské státní dráhy 20 dvoupodlažních osobních vozů a na konci loňského roku pak dalších 20 tramvají pro Helsinky. Zároveň byla podepsána dohoda o záměru dodat 29 tramvají pro novou linku "Raide-Jokeri" spojující Helsinky a Espoo.

V Helsinkách je nyní v provozu 33 tramvají ForCity Smart Artic z 89 objednaných vozů. První dvě tramvaje byly dopravnímu podniku v Helsinkách dodány už v roce 2013 a byly podrobeny náročným testům v provozu. Další nesou od roku 2015 logo společnosti Škoda Transportation, která ve firmě Transtech koupila kontrolní podíl.

"Pro Tampere jsme zvolili moderní, prověřené technické řešení vhodné pro tvrdé arktické podmínky v kombinaci s atraktivními komerčními podmínkami. Vozidlo pro Tampere vychází z ověřených řešení, která jsme získali při vývoji vozidel pro Helsinky," uvedl Zdeněk Majer, viceprezident Škody Transportation a předseda představenstva Transtech Oy. Za loňský a letošní rok získala skupina Škoda ve Finsku kontrakty za deset miliard korun.

Obousměrná tříčlánková tramvaj ForCity Smart Artic Tampere má rozchod 1435 milimetrů. Je plně nízkopodlažní a pojme 264 cestujících, což vychází čtyři osoby na metr čtvereční. Vozidlo rovněž nabízí bezbariérový přístup pro cestující na vozíčku a dětské kočárky. Pohon všech kol a robustní provedení podvozků s nápravami umožňují bezproblémový provoz v náročných klimatických podmínkách, dodal Majer.

- ČTK -

 Transtech oy
Volvo Personal Service

Švédská značka Volvo dává jako první od vzniku automobilů sbohem starým způsobům práce a vydává se novým směrem v přístupu k servisu i samotným zákazníkům. Vítejte v jednodušší budoucnosti: seznamte se s Volvo Personal Service.

Vlastnictví vozu by mělo být tak jednoduché a příjemné, jak je to jen možné. A platí to i pro jeho údržbu a případné opravy. Volvo nyní přichází se zcela unikátním servisním konceptem, který je osobní a efektivní a v jehož rámci bude Volvo pečovat nejen o vůz, ale i o jeho majitele.

Každý zákazník získá s novým servisním konceptem „vlastního“ osobního technika, který se postará doslova o vše – od sjednání servisní schůzky až po provedení vlastního servisu nebo opravy. Poté vůz osobně předá s vysvětlením, jaké práce na něm provedl. Zákazník se díky tomu bude vždy setkávat se známou tváří. S člověkem, který již velmi dobře zná nejen daný automobil, ale i preference jeho majitele, a jemuž tak může plně důvěřovat.

Na rozdíl od konkurenčních značek, kde přes veškerý vývoj v automobilovém průmyslu zůstává způsob servisní práce stále stejně zdlouhavý, společnost Volvo Cars dělá vše pro to, aby svým zákazníkům ušetřila co nejvíce času. V rámci programu Volvo Personal Service tak budou na jednom voze pracovat hned dva osobní technici současně – dvě hlavy jsou chytřejší než jedna, čtyři ruce rychlejší než dvě, a tak lze požadovanou opravu dokončit za polovinu času. Práce v týmech podobných těm v závodnických pit stopech nadto přináší i výhody ve formě společného sdílení získaných informací a zkušeností, jehož výsledkem je další zvýšení efektivity a kvality servisních úkonů.

A protože většina oprav bude hotova do hodiny, zákazník může na svůj vůz počkat v pohodlí speciálního salónku podobného typickému skandinávskému obýváku, místo aby jezdil tam a zpět v náhradním voze. Může si odpočinout při šálku kávy, přečíst si časopis nebo se připojit přes wi-fi a věnovat se pracovním záležitostem. Při tom má možnost sledovat práce na svém voze přes sklo dělící showroom od servisních prostorů.

V autorizovaném servisu Volvo se každému vozu dostane pouze originálního servisu Volvo. Zkušení profesionálové provedou důkladnou prohlídku bezpečnostních systémů a zkontrolují stav akumulátoru, každý vůz současně získá při každé servisní prohlídce také nejnovější aktualizaci softwaru.

Luxusní vozy vyžadují luxusní přístup v podobě kvality, úspory času, důvěry a osobního přístupu. Přesně o tom je Volvo Personal Service – nabídne vše, co může zákazník potřebovat, v té nejjednodušší možné formě. Návštěvy servisu tak budou probíhat mnohem snazším, pohodlnějším a rychlejším způsobem.

Implementace nového servisního konceptu v rámci jednotlivých dealerství trvá přibližně 18 měsíců, z čehož časově nejnáročnější (asi 12 měsíců) je přestavba servisu a showroomu, vlastní zavádění nového postupu zabere v optimálním případě 6 měsíců. Do roku 2020 bude koncept Volvo Personal Service zaveden ve všech autorizovaných servisech Volvo na celém světě a již v roce 2019 bude mít svého osobního technika k dispozici 90 procent zákazníků značky Volvo.

V České republice již implementaci nového konceptu VPS absolvovali autorizovaní dealeři Auto Cardion Brno a SPX – CAR Zlín, další zavádění probíhá na servisních pracovištích Auto Palace Brno, Autokomplex Matějka Olomouc a SRBA Servis Jíloviště. V nejbližší době se pak připojí Mach Motors České Budějovice a Auto Staiger Praha, následované dalšími dealerstvími na území celé republiky.

- Volvo Car Czech Republic, s.r.o. -

V mánesu oslaví století finského designu a architektury

Rok 2017 se nese ve znamení oslav stoletého výročí nezávislosti Finska a díky putovní výstavě „Echoes / 100 let finského designu a architektury“ se v říjnu slavnostní atmosféra přenese i do pražské Galerie Mánes. Česká veřejnost se tak může seznámit jak s proslulými díly, tak i s netradiční tvorbou a méně známými skvosty finských designérů a architektů. Výstavu pořádá Velvyslanectví Finské republiky v Praze a proběhne ve dnech 20. až 30. října. Navštívit ji bude možné i v rámci festivalového programu Designbloku.  

Výstava je členěna na osm hlavních témat, jejichž ústředním prvkem je finská příroda a společnost. Zejména ty totiž stojí za vývojem a současnou podobou finského designu a architektury, která je typická svou nadčasovostí, čistotou, pragmatickou funkčností a jednoduchou elegancí. Mezi hlavní partnery výstavy patří finská developerská společnost YIT, jež v roce 2012 sama oslavila stoleté výročí od svého založení a s historií novodobého Finska je tak neodmyslitelně spjata od samého počátku. Do České republiky nepřináší pouze bydlení ve finském stylu, ale současně se snaží české veřejnosti přiblížit i finský styl života a kulturu, což jde ruku v ruce s jejím zapojením a podporou právě tohoto projektu.

Putovní výstava byla zahájena na začátku roku v polské Varšavě a následně se přesunula do Bratislavy a Budapešti. Praha je tak již čtvrtou zastávkou v pořadí a cyklus uzavře listopadová exhibice v Berlíně.

 

Výstavu je možné zhlédnout ve dnech 20. až 30. října, a to vždy od 10:00 do 21:00 hod. ve výstavní síni Galerie Mánes. Vstup zdarma. Více informací naleznete zde.

- Crest Communications -

 

Annual review

AGM 2015 Minutes

Download, (PDF 4,89 MB)
Annual Report 2014

Download, (PDF 392 kB)
Annual report 2013

Download, (PDF 1,12 MB)
Annual Report 2012

Download review, (PDF 380 KB)


Annual Report 2011

Download review, (PDF 109 KB)

Documents