Press

Automobilka Volvo Cars odhaluje svou strategii globální elektrifikace

Společnost Volvo Cars, výrobce prémiových automobilů, oznámila, že hodlá zavést jednu z nejkomplexnějších strategií elektrifikace v automobilovém průmyslu, v rámci níž dojde k představení plug-in hybridních variant napříč celou modelovou řadou. Tato strategie znamená vyvinutí zcela nové řady menších vozů s částečně elektrickým pohonem a postavení plně elektrického vozu, který by měl být v prodeji v roce 2019.

 V souvislosti s tím švédská automobilka podle svých slov očekává, že elektrifikovaná vozidla dosáhnou ve střednědobém výhledu desetiprocentního podílu z celkového prodeje.

 Prvním krokem této elektrifikační strategie je představení plug-in hybridních verzí pro modelové řady 90 a 60, které tvoří větší vozidla postavená na modulární platformě SPA. Tento proces začal již uvedením plug-in hybridní motorizace T8 Twin Engine s pohonem všech kol pro nové SUV Volvo XC90 a bude pokračovat plug-in hybridní verzí pro novou luxusní limuzínu S90 a následující modely.

 Mimoto se automobilka Volvo Cars chystá rozšířit svou nabídku plug-in hybridních vozů představením nové Twin Engine varianty s pohonem předních kol.

 Švédský výrobce automobilů má v úmyslu prohloubit svou produktovou nabídku také uvedením kompletně nové řady malých vozů série 40, které budou postaveny na nově vyvinuté platformě CMA (Compact Modular Architecture – Kompaktní modulární platforma). Tím se společnost Volvo Cars stane jednou z opravdu mála automobilek na světě, jež se mohou pochlubit dvěma novými architekturami vyvinutými přímo značkou, které umožňují začlenění plug-in hybridního i čistě elektrického pohonu.

 Ve svém posledním prohlášení společnost Volvo Cars potvrdila, že její první zcela elektrický vůz bude

v prodeji od roku 2019. Podrobnější informace o tomto připravovaném modelu budou zveřejněny později.

 

Prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars Håkan Samuelsson prohlásil: „Věříme, že nastal čas, aby elektrické automobily postoupily ve svém technologickém vývoji kupředu a vstoupily do hlavního proudu. Jsme přesvědčeni o tom, že během následujících dvou let začnou elektrifikovaná vozidla tvořit 10 procent celkového prodeje značky Volvo.“

 Automobilka Volvo Cars věří, že plug-in hybridní auta nabízejí zákazníkům tu nejlepší kombinaci efektivity, dojezdu a komfortu.

 Například varianta Volvo XC90 T8 Twin Engine představuje při síle 407 koní a emisích CO2 pouhých 49 g/km jedno z nejčistějších a současně i nejvýkonnějších SUV na trhu. A to nemluvíme o dojezdu 43 km v čistě elektrickém režimu, spotřebě paliva pouhých 2,1 l / 100 km a zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,6 vteřin.

 Toto spojení výkonu, efektivity a ohleduplnosti vůči životnímu prostředí se stane obchodní značkou všech budoucích elektrifikovaných modelů automobilky Volvo Cars.

 "Naše současná produktová nabídka nám napověděla hodně o tom, jak lidé využívají auta s elektrickým pohonem,“ uvedl Peter Mertens, senior viceprezident oddělení výzkumu a vývoje ve společnosti Volvo Car Group. „Z našeho průzkumu vyšlo najevo, že lidé řídí naše vozy s agregátem Twin Engine v elektrickém režimu přibližně polovinu času stráveného za volantem, což znamená, že naše plug-in hybridy představují reálnou alternativu ke konvenčním hnacím systémům.“

 „Při téměř 40 letech zkušeností v oblasti elektrifikace se automobilka Volvo Cars naučila hodně o řízení činnosti akumulátorů na dlouhých cestách, díky čemuž může nabízet jeden z nejlepších poměrů dojezd/kW

v tomto průmyslu. Dostali jsme se do bodu, kdy zvážení nákladů ve srovnání s výhodami mluví ve prospěch elektrifikace. Technologie akumulátorů se zlepšila, náklady klesají a veřejnost je přijetí elektrifikace nakloněna. Dále není o čem mluvit,“ dodal na závěr Peter Mertens.

 

BACK

Register newsletter

Get to know about Nordic Chamber, our press releases and all news, straight to your inbox.