Press

Společnost Volvo Trucks uvádí unikátní kombinaci systému řízení a přední nápravy.

Nezávislé zavěšení předních kol (Individual front suspension - IFS) společnosti Volvo Trucks může být nyní ve specifikacích vozidel kombinováno s dynamickým systémem řízení Volvo Dynamic Steering. „Toto je zcela unikátní kombinace, která dává řidiči pocit perfektního řízení a ovladatelnosti,“ říká ředitelka segmentu vozidel pro dálkovou přepravu společnosti Volvo Trucks Kristin Signertová.

Tato kombinace najde největší využití v oboru dálkové přepravy, kde během typických dlouhých pracovních směn zlepšení stability, přesnosti a ovladatelnosti zvláště vynikne. A co více, řízení při nízkých rychlostech je lehčí a hladší.

„Nezávislé zavěšení předních kol zaručuje perfektní stabilitu vozidla na silnici a komfort, který nabízí Volvo Dynamic Steering, se projeví nejen ve zdokonalení pracovního prostředí, ale i ve snížení rizika nemoci z povolání u řidiče,“ vysvětluje Kristin Signertová.

Díky nezávislému zavěšení se kola na přední nápravě navzájem tolik neovlivňují, což se projeví v hladší a stabilnější jízdě po silnici. Hřebenové řízení systému poskytuje bezprostřední zpětnou vazbu a dává bezpečný pocit přesnosti a ovladatelnosti.

S řízením Volvo Dynamic Steering jsou pohyby volantu, způsobované vibracemi přenášenými z nerovností vozovky, podstatně eliminovány. Výsledkem toho je nejen lehčí a hladší řízení, ale dlouhodobě také menší zatěžování svalů a kloubů řidiče.

„Řidič se může cítit víc uvolněně a pohybuje se ve zdravějším prostředí. To znamená, že v dlouhodobém důsledku tato kombinace zvyšuje jeho produktivitu,“ říká Kristin Signertová.

Kombinaci těchto dvou systémů můžete již nyní objednávat u modelů Volvo FH a Volvo FH16.

 
Fakta – nezávislé zavěšení předních kol

– Systém se skládá ze dvojitých rozvidlených kyvných ramen, která umožňují, aby se obě kola ve vertikálním směru pohybovala nezávisle jedno na druhém.
– Hřebenové řízení zaručuje, že nákladní vozidlo bezprostředně reaguje na podněty z volantu.
– Příčné prvky systému zajišťují horizontální stabilizaci a jejich vzduchové měchy absorbují a usměrňují vertikální pohyby, což přispívá ke komfortnímu charakteru zavěšení.

Zde se podívejte na video o individuálním zavěšení předních kol Volvo, IFS (link)

 

Fakta – Volvo Dynamic Steering

– Řízení Volvo Dynamic Steering je založeno na konvenčním mechanickém systému řízení, u něhož je hřídel volantu spojena s převodkou řízení.
– Systém hydraulického posilovače řízení vytváří sílu, kterou řidič potřebuje pro natáčení kol nákladního vozidla. Systém společnosti Volvo používá elektronicky řízený elektromotor, umístěný na hřídeli volantu.
– Elektrický motor působí souběžně s hydraulickým posilovačem řízení a s frekvencí několika tisíců okamžiků za sekundu je regulován elektronickou řídicí jednotkou.
– Při nižších rychlostech elektromotor poskytuje přídavnou sílu k otáčení a při vyšších rychlostech automaticky reguluje řízení tím, že kompenzuje nerovnoměrnosti, jejichž působení proniká až na volant, například působení bočního větru nebo díry v povrchu vozovky.

 

Zde se podívejte na video o Volvo Dynamic Steering, VDS (link)

Zde se podívejte na animaci o Volvo Dynamic Steering, VDS (link)

Zde si stáhněte obrázky z Volvo Trucks’ Image Gallery (link) 


 

BACK

Register newsletter

Get to know about Nordic Chamber, our press releases and all news, straight to your inbox.