Press

Zákazníci projevili obrovský zájem o Volvo XC90, které představuje špičku modelové řady automobilky

  • Podle společnosti Volvo Cars se tři čtvrtiny všech objednávek na nové Volvo XC90 vztahují k nejvyšší úrovni výbavy pro tento model, což je Inscription.

    Automobilka Volvo Cars také zveřejnila informaci, že bylo na novou XC90 přijato již téměř 57 tisíc objednávek, čímž došlo k překonání očekávaného objemu prodeje pro letošní rok, který byl podle odhadů stanoven na 50 tisíc vozů. Aby mohla společnost dostát požadavkům poptávky, spustila ve své švédské továrně Torslanda třísměnný provoz.

    „Vzhledem k tomu, že se 76procent zájemců o tento model rozhodlo vybrat si jeho nejvyšší verzi – Inscription –, můžeme s čistým svědomím prohlásit, že jsme nyní dosáhli stabilizace naší pozice výrobce luxusních automobilů,“ oznámil Alain Visser, senior viceprezident oddělení marketingu, prodeje a zákaznického servisu.

    Kapacita dodávek XC90 pro letošní rok je v ČR téměř vyčerpána. V současné době je alokováno 310
    ze 343 plánovaných vozů, přičemž stejně jako ve světě převládá zájem o výbavu Inscription (161 ks).

    Protože nová XC90 naznačuje designový směr, jímž se bude automobilka v budoucnu ubírat, zahrnuje vlastní soubor nových technologií a je postavena na nové modulární platformě SPA, stává se také úvodní kapitolou nové historie značky Volvo.
    Nejaktuálnější informace o prodeji modelu XC90 se objevily chvíli poté, co automobilka Volvo zveřejnila informace o svém hospodaření za první pololetí roku 2015. Za uběhlou polovinu roku 2015 hlásí provozní zisk 1 660 milionů švédských korun. Pro srovnání uvádíme, že v roce 2014 byl zisk za stejné období 968 milionů SEK*. Tržby byly v letošním prvním půlroku 75 215 milionů SEK oproti 66 982 milionům* za první pololetí roku 2014.

    Za letošních prvních šest měsíců bylo prodáno 232 284 vozů, což představuje oproti předchozímu roku, kdy bylo prodáno 229 013 vozů, lehké zvýšení, které je dáno především silnou poptávkou v rámci evropských trhů. Prodej v Číně se během této doby nezměnil, zatímco ve Spojených státech amerických došlo k jeho stabilizaci.

    „První polovina roku pro nás znamenala úspěch provázený zlepšením naší ekonomické situace,“ potvrdil prezident a výkonný ředitel společnosti Håkan Samuelsson. „Tyto finanční výsledky nám jen dokazují, že jsme s naším transformačním plánem, který zavádíme od roku 2010, stále na správné cestě.“
    Značka Volvo v současné době investuje do své globální transformace, která je součástí dlouhodobého strategického plánu na upevnění postavení celosvětově proslulé prémiové značky. Cílem společnosti, jenž je podporován plánem na kompletní obnovení produktové řady, je dosáhnout v blízké budoucnosti takřka zdvojnásobení prodeje na přibližně 800 tisíc vozů ročně.
    Během ledna až června podnikla společnost Volvo Cars několik důležitých kroků směrem k dosažení těchto cílů.

    V prvním pololetí letošního roku společnost Volvo Cars také oznámila, že se chystá vybudovat novou továrnu v Jižní Karolíně. Výstavba tohoto závodu za 500 milionů USD, který vyroste v blízkosti Charlestonu, bude zahájena letos na podzim. V nové fabrice, jejíž dokončení je plánováno na rok 2018, se bude zpočátku vyrábět kolem 100 tisíc vozů ročně.

    * Srovnávací údaje za rok 2014 byly přepracovány na základě toho, že společnost Volvo Cars převzala kontrolu nad čínskými průmyslovými subjekty, které 1. ledna 2015 sloučila v rámci koncernu Volvo Car Group. Vzhledem k tomu, že tyto subjekty podléhají společnému účetnictví, skupina Volvo Cars Group se rozhodla, že pro srovnávací účely využije účetní informace těchto subjektů za předchozí rok tak, aby výsledné informace odpovídaly situaci, kdy by byly nově začleněné subjekty součástí koncernu již v loňském roce. Více informací najdete v předběžné finanční zprávě o hospodaření koncernu v prvním pololetí roku 2015.

 

BACK

Register newsletter

Get to know about Nordic Chamber, our press releases and all news, straight to your inbox.