Press

Automobilka Volvo Cars dosáhla v roce 2016 nového rekordu prodeje

Prémiová automobilová společnost Volvo Cars oznámila, že se rok 2016, během nějž se prodalo celkem 534 332 vozů, což ve srovnání s rokem 2015 představuje nárůst o 6,2 %, stal třetím z po sobě jdoucích let rekordního prodeje.

Rekordní výsledky roku 2016 byly dány stabilním nárůstem ve všech hlavních prodejních regionech, a to včetně dvoumístného nárůstu na dvou největších trzích, ve Spojených státech amerických a v Číně, a silného odbytu v západní Evropě. Při pohledu do budoucna je automobilka Volvo přesvědčena, že bude v roce 2017  dosaženo v prodeji nového rekordu.

V celosvětovém měřítku se hlavními hnacími motory zvýšení prodeje staly nové modely nejvyšší řady 90 v čele s prémiovým SUV – Volvem XC90, jehož prodej oproti roku 2015 vzrostl o 125 %. To je jasný důkaz toho, že se automobilka vydala se svým novým designem a konstruktérským přístupem správným směrem, přičemž lze z tohoto úspěchu usuzovat, že se budou modely, které se společnost chystá uvést v příštích letech, těšit stejnému ohlasu. 

Důvody k oslavám dalo automobilce i středně velké prémiové SUV Volvo XC60, které při 161 092 prodaných jednotkách dosáhlo v loňském roce nového ročního rekordu prodeje za své devítileté působení na trhu. Po celou tuto dobu od jeho představení v roce 2008 prodej rok od roku stoupá.

Největším trhem společnosti Volvo Cars se v roce 2016 stala Čína, kde se prodalo celkem 90 930 vozů, což činí nárůst 11,5 %. Nejlépe prodávanými modely se na tomto celosvětově největším automobilovém trhu stala lokálně vyráběná Volva XC60 a luxusní limuzína S60L.

Pořádný kus pomyslného tržního koláče si automobilka Volvo ukousla také ve Spojených státech amerických, kde v roce 2016 dosáhla zvýšení prodeje o 18,1 %, což je číslo, které z ní dělá nejrychleji rostoucí prémiovou značku na tomto skutečně širokém trhu. Celkově se zde za loňský rok prodalo 82 726 vozů v čele s modely Volvo XC90 a Volvo XC60. 

Západní Evropa zaznamenala zvýšení prodeje o 4,1 %, které bylo dáno především silnou poptávkou na klíčových trzích, jako jsou Německo, Spojené království, Francie a Itálie. Celkový prodej se v tomto regionu vyšplhal na 206 144 vozů.

Nový prodejní rekord znamená pro společnost Volvo Cars další vrcholný rok pokračující globální transformace a změny pozice značky na trhu, kde nyní úspěšně soupeří se svými globálními prémiovými rivaly.

V průběhu roku 2016 společnost posílila své vedení v oblastech autonomního řízení (AD), elektrifikace a bezpečnosti, přičemž uzavřela nové obchodní aliance, pokračovala v obnovení své produktové nabídky a nadále rozšiřovala svou globální výrobní stopu. 

V roce 2016 probíhaly stavební práce na novém výrobním závodě v Jižní Karolíně, do něhož hodlá společnost jakožto do své první americké továrny investovat celkem 500 milionů amerických dolarů. Produkce v této továrně bude zaměřena na vozy postavené na nové modulární platformě SPA, přičemž se zpočátku počítá se zaměstnáním 2 000 lidí. Nová továrna v Jižní Karolíně potvrzuje vážnost mínění závazku, který si automobilka Volvo stanovila vůči Spojeným státům americkým. 

Se zářijovým představením luxusního kombi Volvo V90 Cross Country uzavřela automobilka Volvo uvedení své zcela nové modelové řady 90. Všechny tyto nové modely jasně poukazují na transformační efekt architektury SPA ve smyslu designu, technologií a pozice značky, o čemž ostatně svědčí více než 120 různých ocenění udělených SUV Volvo XC90.

V následujících letech se společnost Volvo Cars chystá pokračovat v obnovení kompletní modelové řady. Během roku 2017 bude uvedena zcela nová verze úspěšného středně velkého SUV – Volvo XC60 –, která bude vycházet z platformy SPA, a zároveň bude představeno také malé SUV Volvo XC40, které se stane průkopnickým modelem nové řady 40, postavené na základě architektury CMA, a současně podtrhne strategii automobilky prosadit se na globálním trhu s malými automobily.

 

Společnost Volvo Cars v loňském roce také oznámila, že hodlá zavést jednu z nejkomplexnějších strategií na elektrifikaci v automobilovém průmyslu, v rámci níž dojde k představení plug-in hybridních variant napříč celou modelovou řadou. V této souvislosti představí v roce 2019 svůj první plně elektrický vůz. Cílem automobilky Volvo pro rok 2025 je prodat celkem milion elektrifikovaných vozů. 

V roce 2016 byla uzavřena také nová partnerství, která společnost Volvo Cars staví do popředí v měnícím se vývoji, ke kterému v současné době v automobilovém průmyslu dochází.

Například se společností Uber se automobilka Volvo Cars dohodla spolupracovat na projektu společného vývoje a výroby základních vozidel postavených na architektuře SPA, do nichž budou následně začleňovány technologie autonomního řízení včetně plně automatického řízení

Ve spojení se společností Autoliv pak automobilka založila novou firmu, která se bude zaměřovat na navrhování a vývoj softwarů autonomního řízení a pokročilých systémů na podporu řidiče (ADAS), které budou následně prodávány třetím stranám. Společnost Zenuity se stane novým hráčem na stále se rozrůstajícím globálním trhu se softwarovými systémy pro autonomní řízení. Zároveň je to vůbec poprvé v historii, kdy prémiová automobilka spojí za účelem vývoje těchto technologií své síly s jediným dodavatelem.

V roce 2017 bude v Göteborgu spuštěn jeden z nejvyspělejších a nejambicióznějších testů autonomního řízení, v rámci něhož budou normální rodiny ve svých každodenních životech využívat vozy Volvo XC90 vybavené autonomním řízením. Jedná se o projekt, jehož smyslem je vydláždit automobilce Volvo cestu k postu globálního lídra ve vývoji autonomních technologií. Obdobné veřejné testy s běžnými řidiči za volantem automaticky řízených vozů budou spuštěny také v Londýně a v Číně.

Vzhledem k uzavřeným partnerstvím změnila společnost Volvo Cars svůj obchodní model a stává se z pouhé automobilky globální prémiovou společností soustředící se na mobilitu. 

Nejlépe prodávaným modelem se v roce 2016 stalo Volvo XC60, jehož se prodalo celkem 161 092 vozů (2015: 159 617). Za ním následují modely Volvo V40/V40 Cross Country s celkem 101 380 prodanými jednotkami (106 631). Třetí příčku obsadilo Volvo XC90 s 91 522 prodanými vozy (40 621).

V České republice vzrostl za rok 2016 celkový prodej modelů Volvo z 1656 (v roce 2015) na 1 846 vozů , což představuje nárůst o 11, 5 %. Největší zájem projevili Češi o model XC60, jehož se prodalo 718 kusů, druhým nejprodávanějším bylo SUV XC90 s 585 prodanými vozy.

 

 

Informace o celosvětovém prodeji jednotlivých modelů najdete v části Sales Volumes na stránkách Global Newsroom.

 

BACK

Register newsletter

Get to know about Nordic Chamber, our press releases and all news, straight to your inbox.