Společnost Volvo Cars, vyrábějící prémiové automobily, seznámila veřejnost se svým osobitým přístupem k vývoji technologií autonomního řízení, který na autosalonu v Detroitu demonstrovala na čtyřčlenné rodině.
Hainovi ze švédského Göteborgu jsou první rodinou, která byla vybrána, aby se podílela na testovacím programu autonomního řízení v podmínkách reálného života.
„Ve společnosti Volvo Cars děláme věci jinak, což pro nás platilo i v minulosti,“ uvedl Håkan Samuelsson, prezident a generální ředitel ve společnosti Volvo Car Group. „Naší hlavní prioritou byli vždy lidé, kterým se snažíme usnadnit život. Technologie by měly spotřebitelům dopřát jízdní zážitek, který bude bezpečnější, ekologičtější a komfortnější.“
Společnost Volvo Cars vyznává přesvědčení, že spousta výrobců automobilů chce dodat vozidla s plně autonomním řízením co nejdříve a přitom zapomíná na to nejdůležitější: na lidi, kteří v nich budou jezdit. Unikátní přístup automobilky Volvo spočívá v definici technologie na základě potřeb řidiče – nikoli naopak.
„Cílem testovacího projektu Drive Me je zjistit, jak zlepšit životy reálných lidí a jak pozitivně ovlivnit společnost. Při výzkumu a vývoji upřednostňujeme holistické vnímání problematiky před čistě technickým přístupem. Podle našich informací nikdo jiný nevyvíjí technologie autonomního řízení na základě lidských potřeb,“ řekl Henrik Green, senior viceprezident pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Car Group.
Projekt Drive Me je vědeckovýzkumným programem, na němž vzájemně spolupracuje hned několik aktérů z veřejného, soukromého a akademického sektoru. V současné době se se vší pravděpodobností jedná o ten nejvyspělejší, nejambicióznější a nejrozsáhlejší test autonomního řízení v reálných podmínkách. V rámci projektu se bude během roku 2017 na veřejných silnicích švédského Göteborgu, který je domovem automobilky Volvo Cars, pohybovat až 100 autonomně řízených vozidel, za jejichž volanty budou sedět běžní řidiči. Dalším krokem je rozšíření projektu na další světová města, k němuž by mělo dojít v blízké budoucnosti.
„Chceme zjistit, jaké mají lidé pocity z aktivace a deaktivace autopilota, jak by podle nich mělo předávání řízení vypadat a jakými činnostmi by chtěli strávit svou cestu do cíle v době, kdy za ně řídí vůz,“ dodal Henrik Green.
Cílem švédské automobilky, která je předním partnerem projektu Drive Me, je dostat první autonomně řízená vozidla na trh kolem roku 2021.
Svou vizi o tom, jak by autonomně řízená vozidla měla vypadat, nabídla společnost Volvo Cars ve svém koncepčním voze Concept 26, který byl představen v roce 2015. V nedávné době uzavřela společnost Volvo Cars za účelem vývoje základní technologie pro autonomní vozidla partnerství se společností Uber, poskytující sdílenou dopravu, a zároveň založila s předním dodavatelem automobilových bezpečnostních technologií, společností Autoliv, společnou firmu nazvanou Zenuity, jejímž smyslem je vyvíjet pod samostatnou značkou softwary pro systémy autonomního řízení a bezpečnostní systémy, které budou dále prodávány třetím stranám.
Na autosalonu v Detroitu společnost Volvo Cars zároveň zveřejnila předběžná prodejní čísla za celý rok,
v nichž se odráží pokračující růst této prémiové automobilky. Dále také potvrdila svůj závazek vůči Spojeným státům americkým, kde v roce 2018 zahájí produkci nová továrna Volvo, která v Charlestonu v Jižní Karolíně vytvoří pro Američany více než 4 000 nových pracovních příležitostí