-
Ericsson a Vodafone studují reakce uživatelů během širokopásmového zpoždění; společnosti používají neurovědu k zjištění, jak moc výkon sítě ovlivňuje emoce uživatelů, jejich stres a vnímání značky operátora.
-
Dle účastníků studie může dokonce i dvousekundové zpoždění při nahrávání selfie na Facebook způsobit uživatelům chytrých telefonů stres.
-
Výsledky ukazují, že spotřebitelé mají vysoká očekávání ohledně času týkajícího se obsahu, přičemž i jedna sekunda zpoždění při načítání videa je pro uživatelé stresující.
Ve výzkumném projektu z konce února společnosti Ericsson (NASDAQ: ERIC) a Vodafone Německo použily neurovědu k zjištění, co si uživatelé mobilního širokopásmového připojení skutečně myslí o slabém výkonu sítě. Elektroencefalogramové zařízení (zkráceně EEG) se použilo ke sledování mozkové aktivity 150 účastníků, kteří se dobrovolně přihlásili do projektu v německém Düsseldorfu. Výsledek ukázal, že i malá zpoždění a rušení zvyšují úroveň napětí a stresu a mají negativní dopad na loajalitu účastníka vzhledem ke značce operátora.
Účastníci studie museli absolvovat třináct konkrétních úkolů během deseti minutového užívání smartphonu, kdy byla degradace kvality poskytované služby simulována. Úkoly zahrnovaly jednotlivé aktivity, jako prohlížení webových stránek, streamování videí, či nahrávání fotografií a selfies. Kromě EEG zařízení bylo ke sledování pozornosti a srdeční frekvence odběratelů použito i vybavení na sledování pohybu očí a měření pulsu. Vodafone je první společnost na trhu a ve světě, která ve spolupráci s Ericssonem využívá nové způsoby studia spotřebitelských emocí.
Guido Weißbrich, ředitel výkonu sítě v německém Vodafone, k studii říká: "Tato studie dokazuje, jak rychle se uživatelé chytrých telefonů stali nespokojenými, když širokopásmová síť nefungovala v celé své kráse. Pouhá sekunda zpoždění při stahování či nahrávání obsahu má výrazně negativní dopad na uživatelskou zkušenost, takže musíme učinit vše, aby se při sledování videí zabránilo zdlouhavému ukládání nebo zmrazení obsahu."
Vzhledem k tomu, jak byla ovlivněna loajalita předplatitelů a vnímání značky, byla studie doplněna o dotazník, který účastníci vyplnili před a po plnění jednotlivých úkolů.
Bradley Mead, vedoucí řízených služeb, síťového designu a optimalizací v rámci obchodní jednotky síťových služeb ve společnosti Ericsson, říká: "Pro operátory je nezbytné rozumět tomu, co si lidé skutečně myslí o službě, kterou poskytují a jak to doopravdy ovlivňuje jejich každodenní život. Nyní máme cenná data, která lze použít při optimalizaci a tvorbě sítí během použití známých aplikací ke zvýšení zážitku."
Poznatky z výzkumného projektu vedly společnost Ericsson ke spuštění "Ericsson Neurometric Analysis", a k dodání poznatků ke zkušenostem do svého portfolia. Tato nová nabídka bude k dispozici operátorům po celém světě. Zjistit více informací můžete na
Ericsson Neurometric Analysis.
O společnosti Ericsson
Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení fungujících v reálném čase vytváří propojenou společnost (Networked Society), která umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v trvale udržitelných společnostech po celém světě. Nabídku společnosti Ericsson tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií, určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od společnosti Ericsson uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace, společnost zajišťuje servis sítí s více 2,5 miliardami uživatelů.