Press

Provozní zisk automobilky Volvo Cars se za první čtvrtletí zvýšil o 11 %

Prémiová automobilka Volvo Cars oznámila, že za první tři měsíce letošního roku dosáhla operačního zisku 3,5 miliardy švédských korun, což oproti stejnému období loňského roku, kdy to bylo 3,1 miliardy švédských korun, znamená nárůst o 11 %. Za tímto zvýšením stojí především silná poptávka po modelu XC60 a vozech modelové řady 90. Společnost Volvo Cars zároveň zveřejnila, že její čistá marže klesla ze 7,5 % v loňském roce na 7,3 %.

To je dáno tím, že ziskovost byla částečně kompenzována náklady vzniklými v souvislosti s uvedením nových vozů řady 90 a nového Volva XC60 a stejně tak i pokračujícími investicemi do nových technologií a do nárůstu počtu zaměstnanců. Od prvního čtvrtletí roku 2016 společnost Volvo Cars přivítala ve svých řadách téměř 5 000 nových pracovníků, díky čemuž se počet zaměstnanců po celém světě zvýšil na 33 000. 

Globální prodej stoupl za období od ledna do března o 7,1 % až na 129 148 prodaných vozů. Díky tomu se může společnost za první kvartál letošního roku pochlubit tržbami ve výši 47,6 miliardy švédských korun, což znamená oproti 42 miliardám v loňském roce nárůst o 13 %. 

„V prvních třech měsících jsme zaznamenali silnou poptávku po vozech naší řady 90, které se prodávaly na trzích celého světa,“ uvedl prezident a generální ředitel společnosti Håkan Samuelsson. „Mimoto jsme v prvním čtvrtletí představili nové Volvo XC60, které bylo mělo mít dle našich očekávání velmi pozitivní efekt na prodej a zisky.“

 V březnu automobilka Volvo Cars odhalila na Ženevském autosalonu nové Volvo XC60, které zde sklidilo značný úspěch. V další části letošního roku pak bude představen model XC40 postavený na základě modulární platformy CMA pro malá vozidla, který společnosti pomůže k ještě vyššímu růstu v rychle se rozrůstajícím segmentu SUV.

Asijsko-tichomořský region hlásí při 32 872 prodaných vozech zvýšení prodeje v prvním kvartálu o 16 %, což je dáno především vynikajícími výsledky v Číně, která představuje největší trh automobilky Volvo. Zde prodej vzrostl o 18,8 %, přičemž mají zákazníci, kteří si celkově zakoupili 23 335 vozů, zájem především o lokálně vyráběné modely XC60 a S60L a také o Volva XC90 a S90. 

Prodej v regionu EMEA se vyšplhal na 78 820 vozů, což znamená zvýšení prodeje o 9,2 %. To je dáno především značnou poptávkou ve Švédsku, Spojeném království a Německu. V evropském regionu neutichá vysoký zájem o nová Volva V90 a XC90 a stejně tak o nejpopulárnější evropské středně velké SUV, Volvo XC60.

V Americe bylo prodáno 16 641 vozů, z čehož 13 476 vozů jen ve Spojených státech amerických. Nejlépe prodávaným modelem Volvo v Americe zůstává XC90.

 

BACK

Register newsletter

Get to know about Nordic Chamber, our press releases and all news, straight to your inbox.