Press

Takhle Volvo testovalo bezpečnost nové XC60. Je jako tank, bez nadsázky

Nové Volvo XC60 jsme zvolili za jednu z hvězd ženevského autosalonu. Volvo při jeho uvedení zvolilo dnes neobvyklou marketingovou strategii, která na příchod druhé generace nikterak výrazně neupozorňovala. Zejména pak v porovnání s některými značkami - hlavně těmi koncernovými - které nás vždy dlouhé měsíce zásobují tu snímkem světla, tu fotkou nárazníku, tu tiskovou zprávou popisující třeba náročné testování. Nic z toho Volvo neučinilo.

Na jedné straně si to Švédové mohou dovolit. Nové XC60 se stejně jako první generace bude prodávat jak na běžícím pásu. Značka tak vlastně ušetřila za marketing, které mohly být vloženy kupříkladu do vývoje. Během něj bylo samozřejmě zapracováno na tradiční bezpečnosti, která má být na vrcholné úrovni, přičemž elektronickými systémy se již Volvo pochlubilo.

Pokud jste ovšem obsáhlou fotogalerii procházeli opravdu pozorně, došli jste v jejím závěru ke snímkům z interních nárazových testů, které ukazují také pevnost skeletu. Blíže si na toto téma můžeme posvítit dnes, neboť publikována byla videa z těchto zkoušek. Je jasně patrné, že pokud dojde na nehodu, můžete od XC60 očekávat příkladnou úroveň ochrany posádky, ať již dospělé, tak i té dětské.
Opravdu zajímavý je přitom test tuhosti karoserie během převrácení, ke kterému dochází v rychlosti 50 km/h. Přestože se totiž během něj XC60 několikráte otočí okolo své osy, de facto se dočká pouze odpadnutí venkovních zrcátek. Jinak druhá generace švédského SUV působí dojmem robustního tanku, kterému neublíží vůbec nic. Snad vozu i půjdou otevřít dveře, to je po takové simulované nehodě na velmi tvrdém povrchu skoro neuvěřitelné.

Mimo to tu máme náraz celou částí přídě v rychlosti 56 km/h a náraz s 25procentním odsazením, ke kterému dochází dokonce při tempu 64 km/h. Kabina vždy zůstává nedotčena, byť zejména během druhého testu překážka projde přední částí vozu jako nůž máslem. Volvo tím dokázalo, že je připraveno nejen na Euro NCAP, ale také na americký institut IIHS.

Od obou organizací tedy neočekáváme jiné než špičkové hodnocení. Ta bruselská pak jistě ocení aktivní systémy, o nichž jsme mluvili v úvodu a mezi které patří třeba vylepšená technologie City Safety zahrnující nejen autonomní brzdění a detekci chodců, ale nově také asistenta řízení, díky kterému může XC60 za určitých okolností překážku na cestě objet. (http://www.autoforum.cz/)

 

BACK

Register newsletter

Get to know about Nordic Chamber, our press releases and all news, straight to your inbox.